marți, 31 ianuarie 2012

Ma duc la servici sau serviciu

Corect este, așadar, să spunem (și să scriem, bineînțeles): Mă duc la serviciu. O alta confuzie intalnita in vorbirea de zi cu zi a limbii romane este urmatoarea: „Eu ma duc la servici!


Deși o bună parte a populației folosește forma servici, forma corectă este serviciu: „Mă duc la . Corect este serviciu (ocupație pe care o are un angajat). A face un prost (sau un rău) serviciu cuiva = a face cuiva (fără voie) un rău. Forma servici, destul de răspândită, este incorectă.


Tu te duci azi la servici sau la serviciu?

Dacă te duci la „servici”, află că nu ajungi niciunde, pentru că acest cuvânt nu există în Dicționarul . Serviciul e serviciu, nu servici, aşa cum prejudiciul e prejudiciu, nu prejudici. Bonus: service şi declinarea dumisale: service-ul, service-ului, . Cum ar fi si faptul ca de fapt corect este serviciu de cesti, nu servici. Forma corectă este serviciu la singular și servicii la plural.


Fiecare om are in mintea lui o gramatica. Insa, nu fiecare om stie cum arata gramatica din. I'm going out for lunch, mă duc să iau prânzul. I'm afraid I'm not well and won't be able to come in today, nu mă simt bine și nu voi putea să vin la servici astăzi . Firma la care (inca) lucrez ma poate da in judecata si imi poate cere.


Mergi la servici inca doua saptamini, dupa ce iti dai demisia aia nu se. Da-i drumul si fa-ti viata , lucrurile facute spontan uneori te duc pe culmile fericirii.


Dar parcă aș zice mă duc zilnic la servici și sunt foarte. De trei ori am pus pistolul la tâmplă şi am vrut să mă împuşc“ acum . Ei bine, eu mă chircesc de-a dreptul de durere când aud cuvântul “servici”.


Si totusi ai un loc de munca, trebuie sa mergi al serviciu, cum vei putea. In ce situatii ar trebuie sa nu ma mai duc la munca? Scap astfel de traficul ingrozitor si ajung la serviciu cu multa. E clar ca nu ma pot imbraca doar sport la serviciu.


Eu unul merg de ceva timp la servici cu bicicleta si imi iau hainele de . Este directorul unei firme şi femeie de serviciu! Ce mărturisiri face Dora Minodora:,,Nu, nu sunt curvă. Mă sui în SUV-ul meu de lux şi mă duc în .